BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, March 25, 2009

bercinta

Umur aku bakal menjangkau 25 tahun. Rasanya dah sedekad aku mengenal erti apa itu cinta, apa itu rasa rindu apa itu kata setia dan yang paling penting aku tahu siapa itu LELAKI. Macam2 jenis yang ade (macam jual ikan kat pasar, macam2 ada!! ) Kalau nak diceritakan kisah cinta mau berbuku tak habis2. Bukan riak tapi itu semua ketentuan Tuhan, Dia bagi aku lalui semuanya....

Bak kata pepatah tak lengkaplah hidup tanpa cinta (adeke pepatah camni mengarut la kau cik dena woi). Tapi hakikat memang akan ada seseorang lelaki disebalik seorang wanit..cewahh!!! . Betulkan? setuju tak semua wanita2 diluar sana??? hehe...Dalam hadis pun penah berkata..kita imbas sedikit.


Demikianlah wanita dijadikan Allah utk menghiasi bumi ini sebagaimana kupu-kupu dijadikan utk menghiasi bunga-bungan.Tanpa wanita dunia ini terasa sempit dan tidak indah utk didiami.Kaum lelaki pasti gelisah sebagaimana Nabi Adam A.S pernah dilanda gelisah.Meski pun hidupnya dipenuhi kenikmatan di syurga.Lalu baginda memohon kpd Allah agar dijadikannya seorang teman,agar boleh berbicara,bersenda gurau.Maka terciptalah Siti Hawa dari tulang rusuk kiri Nabi Adam A.S ,barulah terisi jiwa Nabi Adam A.S .Ternyata wanita cukup perlu dlm kehidupan lelaki sebagaimana bunga amat perlu kpd sutingan kupu-kupu utk nerialisasikan proses pendebungan.Tampa permaisuri siapalah lelaki yg bergelar raja.Tanpa isteri siapalah lelaki yg digelar pemimpin dan tanpa perempuan siapalah yg akan digelar sebagai seorang ayah..? Tanpa Siti Khadijah barangkali Rasullallah S.A.W tidak mendapat dorongan yg amat diperlukannya utk terus bangkit,memberikan semangat kekuatan dlm menyebarkan risalah Allah..NurIslam.Tanpa Aisyah barangkalai banyak hadis Rasullallah S.A.W tidak sampai kpd umat islam seluruhnya.Tanpa Fatimah Azzahra' barangkali Saidina Ali tidak muncul sebagai menantu Rasullallah S.A.W yg amat di sayanginya.Tanpa Mashita barangkalai tidak terbukti betapa wanita boleh berpegang teguh kpd keimanan meskipun maut berada dihadapan matanya.Tanpa wanita siapalah lelaki krn setiap lelaki dtgnya drpd perut yg digelar seorang wanita.



Dah bersyarah panjang plak, kenapa aku tetiba nak cakap pasal benda nie, tetibe aku terfikir, indahnye dunia Allah aturkan, syukur Alhamdulillah...semuanya yang pahit yang manis aku lalui dengan hati yang terbuka, Allah beri aku kekuatan untuk lalui semua..Alhamdulillah...Aku dikurniakan perjalanan hidup yang mampu aku lalui. Tanpa masalah yang membebani aku..

Balik ke perkara asal,

Sebenarnye, banyak yang tersurat dalam kepala, pernah tak anda terfikir, bagaimana kehidupan anda kelak? Adakah seperti yang anda rancang? Adakah anda akan berkahwin dengan jejaka pilihan anda (atau dipaksa kawin mcm zmn dlo2??Ohh!!! tidak !! mama abah jgn terlintas nak bt camtu kat ank daremu ini ye) Adakah Allah akan kurniakan permintaan anda, yang kononnya ingin jumlah anak bersama pasangan mu seperti yg telah dirancang? kembar? ohhh sweeettt.... (mengarut dah cik dena nie) Adakah anda akan bekerja,jadi bos, umur menjangkau 40 dah ade salon,ade butik, ade stesen minyak sendiri seperti yang anda rancang bersama pasangan ada? adakah anda akan sempat untuk melihat kecomelan bakal cucu2 anda??? ...hmmm..Kalau diikutkan macam2 kan yang berlegar difikiran anda tentang masa depan..Macam2..kadang2 boleh gila kalau terlebih fikir..Sebab tue aku penah baca satu cerita (lupa samada online atau buku) menyatakan diharamkan untuk kita manusia kejadian Allah membayangi segila2nya apa yang terdapat disyurga, bagaimana kejadian selepas kita dinilai di padang Masyhar......oohhh.....berat2..buleh gila...

Pernah semua diatas melingkari otak aku, sebab aku jenis orang yang suka membayangi sesuatu..(jangan lencong tau) Tapi apa yang pasti kuasa Allah itu Maha Agung, sukar untuk akal kita menjangkauinya. Oleh yang demikian, Biarlah Allah menentukan segalanya, aku sebagai hamba hanya berserah moga dapat aku lalui semua.



Balik ke point 1st.

Disini aku hanya ingin nyatakan, bila umur kita menjangkaui sempadan2 untuk berumah tangga, aku pun terasa.....NAK KAWIN>>>>>>>> (heh! nape gtl sgt nih) nak ade rumah sendiri, hidup ngan hubby, nak buat brekfast pagi2 utk hubby, nak basuh baju dlm 1 washer machine ade mix baju hubby dan aku, nak diner mlm2 ngn hubby pastu dengar pujian dr hubby " sedap ayg msk mlm nie" (lagha2), nak iron baju keje utk hubby,ade orang yg mengimamkan aku dan yang paling penting tiap2 hari nak tengok muke hubby bile bangun tido..haha...best2....insyaAllah semua itu tidak lama lagi...


Apa pun yang terjadi,atau bakal terjadi redhalah, dan ketahuilah Allah dah aturkan yang terbaik untuk kita. Doakan yang baik2 untuk aku dan kita semua..Nanti kawin aku jemput k..Haha..

Perasaan...





2 lewd c0mments:

nieja said...

x sabar nak kawen nampaknya
ehe

~me~ said...

hee..
bukan tak saba..
tapi eager nak tgu..