BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, July 31, 2009

a p e i t u

Assalamualaikum.

Pernahkah anda terfikir beratnya hidup? Pernahkah anda terfikir untuk meluahkan sesuatu tetapi tidak tahu dimana tempat yang paling sesuai. Pernah tak anda terfikir ingin melakukan apa saja tanpa batasan. (saya tidak maksudkan yang negatif ok).

Beratkan kalau nak difikirkan, berat sungguh hingga tak tertanggung. Mungkin sebab itulah wujud pepatah "berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul". Kerana apakah ini? HAHA bukan kerana apa atau sesiapa, tetapi sekadar ingin meluahkan. Terfikir.

Manusia itu ada akal, oleh sebab itu pelbagai yang ada. MAnusia itu ingin merasa semua, sebab itu wujudnya masalah. Masalah keluarga, masalah kawan, masalah pasangan atau masalah dengan sesiapa sahaja.

Memang lumrah kita memerlukan kawan, tapi berapa orang sepatutnya, seorang? dua? 10000? or what. HAHA. Tidak ada had dalam berkawan. Sebab itu wujudnya juga pepatah "berkawan biar seribu berkasih"...HAHA full it urself...Kawan ni wujud dlm pelbagai kawan, ada kawan sebab die memang takde kawan, and pada mase itu cume ada anda, atau die memang memerlukan kawan.

Kawan adalah segala-galanya semasa kita berjauhan dari ibubapa. Mereka juga yang membawa kita kejalan yang benar, itu kalau yang dipilih itu adalah kawan yg boleh pakai. Kalau tak hhmm...hampeh, jadi hantu jugak. Aku juga mempunyai ramai kawan, terlalu ramai.

Kenapa perlu wujud perasaan cemburu dalam berkawan eh? Tak paham betul aku. Kenapa dalam syok-syok berkawan boleh wujud jugak perasaan keji tu eh. Tah....Aku tak kata sesiapa dan tidak juga ditujukan kepada sesiapa. Tapi melalui pengalaman dan juga pembacaan. Hah..saje nak tunjuk kata memang rajin membaca kan. Blah weh...blah....

BEtul lah..kalau anda tanye diri anda sendiri or difikir-fikir balik memang perkara ini adalah biasa, dan bukan lagi dianggap luar biasa. Kalau anda tengok cerita Nur KAsih episod malam ni pun ade benda2 ni sume. CEmburu. Kenapa kita tak boleh nak buang jauh2 benda yang boleh merosakkan hubungan yang suci ni. Kenapa kita tidak boleh berfikir sebaiknya sebelum kita merebakkan benda2 ni sume. Semua ni sebab iblis. Suke sangat tengok anak adam bermusuhan antara satu sama lain.

Tidak bolehkan kita melakukan sesuatu dengan aman, bak kata pepatah " ku sangka cerah hingga ke petang rupanya hujan ditengahhari". uhh...whateva..Tapi semua ini adalah kemestian, sebab antara yang baik itu akan wujud atau terselitnya buruk. Kita yang harus berfikir, mane yang baik dan mane yang buruk.

Kita tidak aka pernah rasa cukupkan dalam sesuatu hal. Tidak akan rasa senang dengan apa yang ada, walau mempunyai segala masih mahu cari yang terbaik, masih mahu miliki yang terbaik, itu bagus, tapi tidakkah syukur dengan apa yang ada itu lebih afdal??... "Tepuk dada tanya selera". Ape yang penting..hargai apa yang ada depan mata anda....tolong...

7 lewd c0mments:

b u k a n s e s i a p a said...

ape yg penting..kejesame larrrrr...ishhh..wonderpet2!!go wonderpet!ekeke

Anonymous said...

i like this..;p

~me~ said...

b u k a n s e s a p e~
kejesame...ko igt aku ming2 ke..

~me~ said...

Anonymous~
i like dis too..

b u k a n s e s i a p a said...

ko bkn ming2..ko ank lembu yg tersangkut kt pokok sbb kene puting beliung tuh..hahahaha =P

~me~ said...

b u k a n s e s a p e ~
abih ko kure2 tu ke yg menyelamatkan aku tuh

b u k a n s e s i a p a said...

bukan2..ak adlh manusia yg menjadi saksi di dpn tibi mnyaksikan ko tersangkut kt pokok tuh =P