BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, June 3, 2010

KEADAAN KEKASIH

sahabat menceritakan serba sedikit tentang hidup.
saya tahu sejak dulu saya memang pendengar yang baik.
saya akui itu.
ceewaaah angkut bakul beb.
.
mengenai sahabat saya yang namanya dirahsiakan, biarlah hanya saya yang tahu.
.
hidup nie memang banyak dugaannya, kadang-kadang kite rase kite bahagia sangat, dan kadang-kadang kita rase takde kekasih pun takpe. Bile gaduh tu kan, rase macam wah lepas ni kalau putus nak idup solo lah, taknak ade pakwe2 dah, biar hidup sorang lagi bagus.
kan..kan...jangan nak tipu...
.
biase lah tue...dugaan masa bercinta, lagi rasa hampa bile dapat kekasih yang tak romantik kan.
huh! lagi lah pecah kepale nak layan romantik sendiri. Tapi Allah dah tentukan pasangan kita.
.
eh saya merapu nie...
merapu...
teruskan kebawah ye sahabat untuk column nasihat..
.
nasihat saya:
.
sahabat,
orang takkan duduk senang kalau die tengok kita dan pasangan bahagia,
dia akan berusaha sampai kita jatuh,
tambah2 lagi kalau orang tu memang ade hati dekat pasangan kita,
huh! lagi die berusaha seperti mahu periksa..
apa yang perlu anda lakukan hanya perlu yakin dengan pasangan, pasangan anda pun sama tau kene main peranan..
memang la ade sesetengah pasangan tu sukar nak percaya, tapi apa lagi yang boleh saya katakan...kepercayaan itu penting...
anda paham tak?
.
1. pecaya satu sama lain.
2. kalau ade yang tak kene, dengar cite macam2 tanye dlu pasangan.
3. kalau pasangan anda lelaki, jangan terus serang, lelaki tak boleh terima, walau dorang memang slalu buat camtu, tapi tanye baik2, betul ke? kenapa kah? apakah? tanye abih2....
4. amaran jangan main tuduh2 tau...
5. satu lagi saya tahu, sapa yang perempuan macam saya, mesti selalu mengalah kan....takpe2 terima jer, ade hikmah tau...mengalah jer kalau anda benar, hanya anda dan Allah yang tahu perkara sebenar.
6. kalau merajuk selepas diajukakan soalan, amik hati si dia secara baik elok2. Lelaki bagi la surprise kat si perempuan, saya jamin berani kerat kuku, dorang suke giler akan surprise..sumpah!
7. si perempuan pulak, kalau sang kekasih merajuk, jangan la kamu gatal2 nak merajuk jugak, pujuk la bebaik, belai2 kasihan skit. saya tahu kamu perempuan punya hati yang lembut, mudah cair kan...jangan merajuk lelame nanti lelaki meluat....pendam jer dalam hati...kamu pujuk hati sendiri kalau sang lelaki tak pandai nak pujuk, takpe Allah bagi balasan nanti...
.
.
.
Teheee....
setakat ini sajalah...
kalau ade nak tambah, inbox saya yer, nanti kita buat buku ok.

8 lewd c0mments:

aNiSa hANg tUaH said...

setuju dgn kak diane.
ketujuh tujuh tips yg berguna
:)

~diaNe~ said...

anisa hang tuah~
hehe...
banyak lagi..nanti kak d buat entry khas pasal kekasih k...
tunggu mood tiba..

sofiliyana said...

hang suka tukar layout! heheheh tp comel...

~diaNe~ said...

sofiliyana~
hehe biasela aku kan comel..hehe

apends said...

tq acap...x sangka sunggoh ko wat entry yg byk menambahkan ilmu di dada...tp apends memang x suka dgn org yg suka tgk kite menderita...benci..benci..benci....

~diaNe~ said...

apends~
hehe, khas for you..
takpe apends, sabar..
biarkan mereka dengan cite2 mereka..

fndrocka said...

tak retilah nk memahami semua ini.huhu

~diaNe~ said...

fndrocka~
belajar la..